Vragen? Bel ons 030-2679197

Garantie en retourneren

HGP staat volledig achter de kwaliteit van haar producten. Voldoet een product niet aan uw verwachtingen of werkt het na verloop van tijd niet meer naar behoren? Dan horen we dat graag. Op deze pagina leest u wanneer u een beroep kunt doen op de garantieregeling van HGP en het retourneren van de producten.
Op al onze producten is de wettelijke fabrieksgarantie van toepassing. Dit houdt in dat u als koper mag verwachten dat het gekochte product compleet en onbeschadigd is en functioneert zoals u redelijkerwijs mocht verwachten op basis van de productomschrijving.
Dat verschilt per product. Uw garantie bedraagt minimaal drie maanden. Voorwaarde is wel dat u het product op normale wijze en volgens de instructies opgeslagen en gebruikt heeft.
De garantie vervalt als u het product op een manier gebruikt waarvoor het niet bedoeld is of er wijzigingen aan toebrengt. Ook bij val-, stoot- of waterschade of wanneer u het product niet veilig heeft opgeslagen, verliest u uw recht op garantie.
Controleer eerst zelf of het product inderdaad defect is, of het onder de garantievoorwaarden valt en analyseer het probleem. Vul dan het retourformulier zo volledig mogelijk in (noteer het daadwerkelijke probleem i.p.v. “defect” of “werkt niet”) en stuur het product terug. Stuurt u diverse producten tegelijkertijd terug? Vul dan per product een retourformulier in. Uw product krijgt namelijk een unieke retourcode. Met deze code kunnen we garanderen dat uw klant na een eventuele reparatie zijn of haar eigen product weer terug krijgt.
Als een product binnen de garantieperiode en bij normaal gebruik defect raakt, heeft u recht op reparatie van het product. Deze reparatie is gratis. HGP kan in overleg met de producent of leverancier besluiten om het product te vervangen indien repareren niet mogelijk of te kostbaar is. U kunt niet standaard aanspraak maken op een vervangend product. HGP informeert u vooraf wat er met uw product gebeurt.
In dat geval kunt u tegen betaling gebruikmaken van onze reparatieservice. HGP informeert u vooraf over de benodigde werkzaamheden en geeft u een indicatie van de reparatiekosten. Kunnen we uw product niet repareren? Dan bieden we het aan bij de producent of leverancier. U ontvangt hierover binnen enkele werkdagen een reactie.
Als u producten terug wilt sturen, zijn de verzendkosten voor eigen rekening. Ook het risico voor het retour sturen is voor u. U kunt uw producten ook meegeven aan onze eigen chauffeur (geen chauffeur van een transporteur) tijdens de levering van uw eerstvolgende bestelling. Hiervoor brengt HGP geen kosten in rekening.
1) Meld gebreken binnen 24 uur na ontvangst
U controleert de goederen direct na ontvangst. Zichtbare beschadigingen, fouten of andere gebreken dient u binnen 24 uur te melden. Na deze termijn gaan we ervan uit dat u onze producten in goede staat ontvangen heeft. U kunt een beschadigd product hierna niet meer terugsturen

2) Retourneren kan tot 7 dagen na aankoop

Onbeschadigde en ongebruikte artikelen kunt u in de originele verpakking en met de kopie van de factuur terugsturen. Dit dient te gebeuren binnen 7 dagen na aankoop. Na deze termijnen gaan we ervan uit dat u onze producten naar wens ontvangen heeft. Retourneren is dan niet meer mogelijk.
Het recht om producten te retourneren geldt alleen voor producten die standaard in ons assortiment zitten. Natuurlijk kunt u alleen producten (inclusief verpakking) terugsturen die ongeopend en onbeschadigd zijn. Onderstaande producten kunnen niet geretourneerd worden:
● voedingssupplementen.
● op maat gemaakte producten. 
● (speciale) bestellingen van producten buiten ons assortiment.
Vul het retourformulier zo volledig mogelijk in. Noteer het daadwerkelijke probleem i.p.v. “defect” of “werkt niet”. Bijvoorbeeld “geen stroom op apparaat nadat het is aangezet”, of “ventilator zwenkt wel maar draait niet”. Wilt u diverse producten terugsturen? Vul dan per product een retourformulier in. HGP neemt uw retourverzoek zo snel mogelijk in behandeling. U kunt ervoor kiezen om een product zelf terug te sturen (voor eigen rekening en risico) of mee te geven aan onze eigen chauffeur (geen chauffeur van een transporteur) tijdens de eerstvolgende levering (gratis).

Let op! Bent u als klant gevestigd buiten Nederland?
Wanneer u als klant meer dan 25km. vanaf de Nederlandse grens gevestigd bent, dient u als volgt uw retouren aan te melden en te versturen;

Aanmelden

Vul het retourformulier zo volledig mogelijk in en upload foto`s van de producten. Noteer het daadwerkelijke probleem i.p.v. “defect” of “werkt niet”. Bijvoorbeeld “geen stroom op apparaat nadat het is aangezet”, of “ventilator zwenkt wel maar draait niet”. Wilt u diverse producten terugsturen? Vul dan per product een retourformulier in. HGP neemt uw retourverzoek zo snel mogelijk in behandeling.

Versturen

U kunt ervoor kiezen om een product zelf terug te sturen (voor eigen rekening en risico). Na ontvangst van de producten worden ze volgens onze Nederlandse procedure verwerkt. Wanneer u de producten niet voor eigen rekening wenst terug te sturen, dient u alle retouren aan te melden volgens bovenstaande procedure waarbij u gebruik maakt van het retourformulier. In overleg met HGP worden de producten vervangen of gecrediteerd op de eerste volgende order. Let op: u dient alle aangemelde producten te bewaren totdat onze vertegenwoordiger bij u op locatie langs komt. Hij beoordeelt dan of alle producten daadwerkelijk defect of verkeerd geleverd zijn en zal deze dan terug nemen naar Nederland.
Ja. Ook als u besluit om producten terug te sturen dient u gewoon uw bestelling te betalen. Als de teruggestuurde producten in goede orde zijn ontvangen, krijgt u van HGP (een deel van) het aankoopbedrag gecrediteerd.
Dat hangt af van de retourreden. In onderstaande tabel ziet u welk deel van het aankoopbedrag u terugkrijgt. Het bedrag wordt verrekend met uw eerstvolgende bestelling.

Reden retour

Melding

Actie / vergoeding

Product beschadigd, defect of incompleet bij levering

binnen 1 dag

Reparatie of vervanging door HGP of de producent/leverancier

Verkeerd geleverd door HGP

binnen 1 dag

100% van het aankoopbedrag*

Verkeerd besteld door klant

binnen 1 dag

100% van het aankoopbedrag*

Overige redenen

Later dan 7 dagen

Tot 85% van het aankoopbedrag**


* Op voorwaarde dat het product onbeschadigd is en nog in de originele verpakking zit.
** Op voorwaarde dat het product onbeschadigd is, nog in de originele verpakking zit en nog tot het standaard assortiment van HGP behoort.
Laden
Laden